3 oktober 2022 hypotheek 0Comment

Het kan zijn dat je problemen ondervindt met wanbetaling, ongeacht hoe grondig je de kredietvereisten van je klanten onderzoekt. Er zijn drie keuzes voor je beschikbaar in deze situatie. Ten eerste kun je stoppen met zakendoen met de klant en je verliezen beperken. Ten tweede kun je proberen de schuld zelf te innen. Als je bedrijf geen kredietafdeling heeft, betekent dit dat je zelf de debiteur moet opsporen en het bedrag incasseren. Ten derde kun je besluiten om samen te werken met een deurwaarder. Het verzenden van de rekening van een klant naar een deurwaarder lijkt misschien een moeilijke beslissing. Echter, hoe eerder een bedrijf kan beginnen met het incasseren van een vordering, hoe eerder je de betaling krijgt. Als je nog steeds niet zeker weet of je contact moet opnemen met een incassobureau, dan is dit artikel iets voor jou. Na het lezen van dit artikel weet je in welke gevallen je een incassobureau kunt inschakelen zodat je het incassotraject volledig aan hen kunt overlaten.

De klant is nergens te vinden

Een van de ergste dingen die ondernemers kunnen overkomen, is het uit het oog verliezen van klanten die geld schuldig zijn. In deze situatie is het enige dat je kunt doen de debiteur proberen te bellen. Lukt het niet, dan moeten de debiteuren fysiek gelokaliseerd worden, wat een behoorlijk klus kan zijn. Het is tijd om met een deurwaarder in zee te gaan als je de klant niet op het adres van de klant kunt vinden. Dit is ook een briljant idee om te gebruiken als het telefoonnummer van de klant niet klopt en je geen andere manier hebt om ze te lokaliseren. Een incassobureau dat je inschakelt, kan je debiteuren meestal wel vinden. Ze hebben verschillende methoden tot hun beschikking die hen daarbij kunnen helpen. Ook worden medewerkers van incassobureaus opgeleid om consumenten te identificeren die hun schulden niet betalen.

De schuld is meer dan 90 dagen achterstallig

Sommige debiteuren betalen om wat voor reden dan ook hun schulden niet op tijd. Het kan een gewoonte zijn, of het kan zijn dat ze er geen tijd voor hebben. Erger nog, misschien hebben ze in de eerste plaats niet eens de wil om hun schulden terug te betalen. Als de schuld meer dan 90 dagen oud is, is het het juiste moment om een deurwaarder in te schakelen. Interne incasso afdelingen en ondernemers hebben beide een lager slagingspercentage. Daarom zijn incassobureaus belangrijk als het gaat om het verkrijgen van de gelden. Gelukkig kunnen incassobedrijven het aan je bedrijf verschuldigde geld terugvorderen, zelfs nadat 90 dagen zijn verstreken.

Cheques van klanten zijn niet gedekt

Als je klanten hebt die met cheques hebben betaald, maar die cheques zijn geweigerd door de bank, dan is het misschien tijd om een ‚Äč‚Äčincassobureau in te huren. Dit is met name het geval als een klant meerdere cheques heeft verzonden die allemaal zijn teruggestuurd. Dit geeft aan dat de klant misschien helemaal niet van plan is om te betalen. Incassobureaus weten hoe ze met deze klanten moeten omgaan en wat ze moeten doen om ze te laten betalen. Ze krijgen je geld makkelijker terug. Neem dus gewoon contact met hen op, zodat zij je juridisch advies kunnen geven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Anti-spam verificatie *